CREATE-pitch:
Creative Conversion Factory wil interactief spel voor openbare kinderspeelplaats
Woerden, 2 oktober 2007
De inschrijving is gestart voor een nieuwe CREATE-pitch. De Creative Conversion Factory, een initiatief van Philips, zet de opdracht in de markt om een interactief spel te ontwikkelen voor een openbare kinderspeelplaats. Hierbij moet technologie het spel opdelen in verschillende interactieve elementen, die zijn verspreid op het speelterrein. De opdracht richt zich specifiek op buiten spelen als alternatief voor televisie kijken en computeren. De CREATE-pitch richt zich op talenten uit de creatieve industrie, die nieuwe ideeën of producten hebben voor ICT-toepassingen. Voor de winnaar is maximaal € 30.000,- beschikbaar voor de (1e fase van de) realisatie van het voorstel.
Op 19 oktober sluit de inschrijving voor de Request For Proposal van de Creative Conversion Factory. De finale is op 26 oktober tijdens een bijeenkomst van Design Connection Brainport gedurende de Design Week in Eindhoven. Op de CREATE-website staat alle informatie over deelname en de benodigde documenten.
The Intelligent Playground
De opdracht van de Creative Conversion Factory (CCF) sluit aan bij een project binnen CCF: The Intelligent Playground. Hierbij beperkt een spel zich niet tot één object maar maakt technologie het mogelijk om een spel op te delen in verschillende interactieve elementen, die zijn verspreid op het speelterrein. Deze verschillende elementen communiceren met elkaar om zo een dynamisch geheel te creëeren, dat reageert op de manier waarop kinderen ermee spelen. Ook maakt technologie het mogelijk om verschillende interactieve speeltoestellen met elkaar te combineren, waardoor nieuwe spelvormen ontstaan. De deelnemer of een meegebracht voorwerp moet daarbij onderdeel zijn van het spel of invloed hebben op het spelverloop.
CCF heeft als doel het versterken van de innovatieketen. De basis van de CCF wordt gevormd door projecten, die de samenwerking stimuleren tussen bedrijven en kennisinstellingen op het gebied van design & technologie binnen hightech systemen.
Talent
De CREATE-pitch is gericht op kleine ondernemingen/jong talent uit de creatieve industrie die nieuwe ideeën of producten heeft voor ICT-toepassingen. Zij worden uitgenodigd deze ideeën vorm te geven in wedstrijdvorm. Het creatieve bedrijf dat de pitch wint, mag de opdracht uitvoeren. Voorafgaand aan de finalebijeenkomst waardeert CCF alle inzendingen. Op basis hiervan stelt deze een shortlist samen van de vijf beste. Tijdens de finalebijeenkomst presenteren de finalisten hun inzending aan een panel van deskundigen, de opdrachtgever en andere aanwezigen, waarna het panel de winnaar kiest.
Over CREATE
De CREATE-pitch is onderdeel van de Creative And Technology Exchange (CREATE), een initiatief van ICT~Office in samenwerking met Design Connection Brainport, iMMovator, Mediagilde en V2_. Doel van CREATE is economische meerwaarde te creëren door de samenwerking tussen de ICT-sector en de creatieve industrie te versterken. Dit moet tot uitdrukking komen in nieuwe opdrachten en financiële samenwerkingsrelaties. Naast de CREATE-pitch maken onder meer managerstages en techno masterclasses deel uit van CREATE.
CREATE krijgt ondersteuning van Syntens en de ICT-bedrijven ISM eCompany en Snakeware. Het project komt tot stand mede dankzij het subsidieprogramma Creative Challenge Call van de ministeries van Economische Zaken en Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. De website van CREATE bevat informatie over alle activiteiten en informatie over de partners.
Over ICT Office
ICT~Office is de branchevereniging van de IT-, Telecom-, Internet- en Officebedrijven in Nederland. Zij behartigt de belangen van de aangesloten organisaties richting politiek en overheid. Met een achterban die € 30 miljard omzet en meer dan 250.000 medewerkers telt, is ICT~Office dé belangenbehartiger van de Nederlandse ICT- en Officesector.
Zie www.ictoffice.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten