zondag, november 29, 2009

Keying into the Brain

7 december Keying into the Brain
Op maandag 7 december vindt in het Pakhuis de Zwijger in Amsterdam het 6e Keying into the Brain Mediafestival plaats.  Keying into the Brain staat als enige festival in Nederland in het teken van (bedrijfs) communicatie met audiovisuele en interactieve media. En dat betekent een dag vol vertoningen en presentaties in een inspirerende, filmfestival-achtige sfeer. Keying into the Brain is een goede gelegenheid om op de hoogte te raken van de nieuwe trends, in contact te komen met collega's uit de communicatiewereld en vooral heel veel te zien.


Nominaties Gouden Reigers bekend!
Na vele uren klikken, kijken, bestuderen, lezen en zelfs toeren door Nederland, hebben de drie deeljury's van de Gouden Reigers de nominaties bekend gemaakt in alle categorieen.
Op Keying into the Brain zullen de genomineerden hun project toelichten ten overstaan van jury en publiek. Zij krijgen hiervoor elk drie minuten. Dit programma onderdeel heet VUURWERK! en zal plaatsvinden van 10:00 - 12:30 in de Grote Zaal van Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Aan het eind van de dag maakt de jury de winnaars bekend.


Festivalprogramma
Keying into the Brain 2009
Maar naast VUURWERK is er nog veel meer te doen op het festival. Zo zijn er de speciale presentatiereeksen Online Storytelling en Multimedia & Citymarketing. Ook wordt er aandacht besteed aan het bereiken van jongeren, o.a. met een presentatie van MTNL/Bruja!, Back to School. Een soapserie op internet, waarbij rappers weer terugkeren naar de schoolbanken.

Het bereiken van jongeren is ook een van de onderwerpen in het gespreksforum: Museumcollectie versus Multimediashow. In dit forum buigen vooraanstaande erfgoed instellingen zoals het Scheepvaartmuseum, Museum voor Communicatie, ANNO (Wim van der Weiden), het Verkadepaviljoen en het toekomstige Nationaal Historisch Museum zich over de vraag welke rol multimedia spelen in het museum en in hoeverre je een multimedia omgeving zonder collectie nog een museum kunt noemen. Gespreksleider is Dirk van Delft, directeur van het Museum Boerhaave in Leiden.

En tot slot zijn er meerdere case presentaties te bezoeken: zoals de bijzondere website Scholtenhuis.nl, een reconstructie van het Scholtenhuis in Groningen, de workshop de Juiste Stemkeuze (over stemmen voor videoproducties), kunnen bezoekers haren leren knippen via de website HairlevelXL en veel meer. Kijk voor het hele festival- programma op www.keyingintothebrain.nl


Inschrijven als bezoeker?
Dat kan nog! Via het inschrijfformulier op www.keyingintothebrain.nl. Een entree kost 75 euro ex 19% BTW, incl 5 consumptiebonnen, lunch en alle programma onderdelen. Wij hopen u op 7 december te mogen begroeten!


Studenten en opleidingen
Keying into the Brain wordt steeds vaker bezocht door studenten en docenten media en communicatie. Meestal in een groep of klas. Voor de studenten is de dag een leuke gelegenheid om in aanraking te komen met het vakgebied van bedrijfscommunicatie. Studenten betalen 35 euro (incl BTW). Er zijn ook prijsafspraken te maken voor een groep. Je kunt hierover bellen met 020-4637346 (Kunst & Wunderkammer) of een mailtje sturen naar info@keyingintothebrain.nl

Stages en vrijwilligers
We hebben altijd stageaires nodig: voor de redactie van de nieuwsbrief en website tot de festival organisatie. Vaak kun je ook studiepunten verdienen door te helpen tijdens de Dag van de Opdrachtfilm of het Keying into the Brain Mediafestival. Vraag hierover informatie bij je docent. Dus ben je een student media of communicatie en op zoek? Laat het ons weten, wellicht hebben we een plek!

www.keyingintothebrain.nl

Geen opmerkingen: