Museum voor Communicatie opent de ogen van bezoekers
Op 12 oktober 2007 opent de tentoonstelling Eye Opener – de kracht van beeldtaal in het Museum voor Communicatie te Den Haag. De tentoonstelling laat zien hoe grafisch ontwerpers wereldwijd communiceren met een taal die we allemaal (vaak onbewust) kennen: beeldtaal. Logo's, iconen, pictogrammen en foto's; beeldtaal wordt ingezet om het publiek te verleiden, te informeren en tot actie aan te zetten. Dat dit veel verder kan gaan dan een mooi fotomodel en een simpele verkoopleus, blijkt uit voorbeelden als Diesel en Benetton, de anti-reclame van Adbusters en het kritisch gebruik van grafische iconen. De open en interactieve tentoonstelling van curator Max Bruinsma en ontwerper Ed Annink, in samenwerking met het Museum voor Communicatie, vraagt ook een actieve bijdrage van de bezoeker. Eye Opener – de kracht van beeldtaal opent letterlijk de ogen en maakt de bezoeker beeldbewuster. De tentoonstelling is tot eind 2008 te zien.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten