vrijdag, december 23, 2005

Spinawards 2005

Inzenden voor de SpinAwards 2005 begonnen

Amsterdam, 5 januari 2006. Deze week is de inschrijving voor de SpinAwards 2005 van start gegaan. Via de vernieuwde website kan het beste Nederlandse interactieve werk van het afgelopen jaar ingezonden worden, om zodoende kans te maken op een SpinAward. De inzendtermijn sluit op woensdag 15 februari 2006 om 24.00 uur.




De SpinAwards zijn de Nederlandse jaarprijzen voor creativiteit in interactieve marketingcommunicatie. De prijzen zullen dit jaar worden uitgereikt tijdens de SpinAwards Night op 13 april 2006 in Amsterdam. De week ervoor, op 6 april 2006, vindt op de Hogeschool Amsterdam de openbare jurydag plaats.

Ook dit jaar is er weer een aantal veranderingen rondom de SpinAwards. Voor het eerst zal het vakpubliek een interactief bureau van het jaar gaan kiezen. Het winnende bureau wordt gekozen uit de bureaus die hebben ingezonden. Natuurlijk zal het vakpubliek ook weer de beste (interactieve) adverteerder van het jaar kiezen. Verder is de categorie “beste gaming concept” toegevoegd. De categorie “beste banner” is vervallen; deze prijs is opgegaan in de categorie “beste online campagne”.

De categorieën voor de SpinAwards 2005 zijn:
• Beste online campagne
• Beste website concept
• Beste mobiele concept
• Beste crossmedia campagne
• Beste vrije interactieve concept
• Beste gaming concept
• Innovatieprijs

• Vakpublieksprijs beste (interactieve) adverteerder
• Vakpublieksprijs beste (interactieve) bureau


Bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: “De bestedingen op het gebied van interactieve media zijn het afgelopen jaar weer flink gestegen. Wij hopen dit ook terug te zien in de hoeveelheid creatieve inzendingen. Dit jaar kiezen we voor het eerst uit de bureaus die inzenden, het beste interactieve bureau van 2005. Een extra reden om mee te doen, denken wij. Verder is de categorie “Beste gaming concept” toegevoegd. Hierbij gaat het om het gebruik van games als marketingcommunicatie-instrument. Steeds meer merken gebruiken games in hun communicatiemix en wij vonden het daarom logisch deze categorie toe te voegen.

Bestuurslid Huib Maaskant: “De SpinAwards zijn niet meer de internetprijzen van een paar jaar geleden. We beslaan nu alle vakgebieden die met interactieve (marketing)communicatie te maken hebben. Van internet en mobiel tot interactieve televisie en games. Het afgelopen jaar hebben we een hoop prachtig werk voorbij zien komen. Daar zitten zeker een paar gouden winnaars bij”.

Geen opmerkingen: