Vierde editie Europrix.nl 2006 van start
Vanaf 15 januari is het mogelijk om multimedia producten in te zenden, die meedingen naar de EUROPRIX.nl prijzen. Het gaat bij deze producten niet zozeer om technische hoogstandjes of producten in een bepaalde sector zoals interactieve marketing, maar om creativiteit en Nederlandstalige multimedia content. Een vakjury zal nominaties selecteren en deze in een openbare jureringsessie beoordelen. De wedstrijd kent twee doelgroepen: bedrijven en jongeren tot 30 jaar.
De vierde editie van de Europrix.nl kent een aantal veranderingen. Zo wordt de organisatie van de Europrix.nl 2006 gedaan door de stichting Europrix.nl; de eerste drie edities van de Europrix.nl werden verzorgd door het CMBO.
Hoewel in de doelstellingen van de Europrix.nl staat, dat de wedstrijd zich niet beperkt tot Nederland, heeft de wedstrijd in het verleden weinig aandacht gekregen in Nederlandstalige gebieden elders. Vanaf deze editie is er echter een samenwerking tot stand gekomen met Vlaanderen. Vanuit Gent zal Rudi Vansnick, voorzitter van ISOC Belgium, de werving van inzendingen en sponsoring ter hand nemen. Tevens zal hij zitting nemen in de stichting.
Voor de inzenders is de verandering van categorieën voor bedrijven van belang. Als categorie-indeling voor de 2006 editie zal gelden:
- e-Leren
- e-Cultuur
- e-Wetenschap
- e-Overheid
- e-Gezondheid
- e-Commercie
- e-Amusement
- e-Maatschappelijke betrokkenheid
- Top Talent voor jongeren tot 30 jaar
De categorie Top Talent voor jongeren tot 30 jaar is bedoeld voor studenten en jonge producenten, zelfstandig of in dienst, tot 30 jaar. De inzendingen van de drie genomineerden in deze categorie zullen worden ingestuurd naar de Europese Europrix Top Talent Award 2006.
In maart 2006 wordt de vakjury van de EUROPRIX.nl 2006, inclusief een Vlaams jurylid, bekend gemaakt. Op 1 april 2006 is de sluiting van de inzendingen van de EUROPRIX.nl 2006. Voor eind mei 2006 worden de genomineerden van de EUROPRIX.nl 2006 bekend gemaakt. De openbare jurering van de genomineerde inzendingen vindt plaats op 8 juni
2006 in de Hogeschool van Rotterdam. Parallel op die dag wordt een bedrijvenbeurs gehouden van genomineerden en overige inzenders evenals van sponsors. Deze worden in de gelegenheid gesteld om het bedrijf of het project te presenteren. De openbare presentatie en de bedrijvenbeurs zijn gratis toegankelijk.
Voor het bedrijfsleven en voor studenten is de bedrijvenbeurs een perfecte gelegenheid voor het leggen van contacten, o.a. met het oog op stageplaatsen. Vooraf aanmelden is verplicht, dit kan via info@europrix.nl.
EUROPRIX.nl
EUROPRIX.nl is een wedstrijd waarbij creativiteit en Nederlandstalige multimedia content voorop staan. De wedstrijd wordt in 2006 voor de vierde keer gehouden. Eerdere overall winnaars waren in 2003 Talmon Communicatie met Contact: duizenden meldingen per dag, in 2004 VPRO met 3voor12 en in 2005 Stichting Fabchannel met Fabchannel.com
EUROPRIX.nl is een initiatief van Stichting EUROPRIX.nl . De Stichting werkt samen met het bedrijf: Lynx Media Technologie van het RIVIO, een afdeling van de Hogeschool Rotterdam. Als sponsors hebben reeds het Nederlandse bedrijf Triple-P en de Belgische instelling EROV hun medewerking toegezegd.
www.europrix.nl
Geen opmerkingen:
Een reactie posten